Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2001 ggr
Chumagia
0

Hjälp mig att tyda drömmen!

Hejsan! Jag och min pojkvän har haft en fnurra i några dagar, vi är inte osams men det känns helt klart lite spänt (tänkte om detta kan ha någon betydelse när jag kommer till det jag drömt) Nu till mina drömmar. Dröm 1: (natten mellan 24-25 mars) drömmer att pojkvännen är otrogen med sin granne. Ser i drömmen bilder på hennes Facebook på dem tillsammans. (Detta är ingen han umgås med i verkligheten, vad jag vet) Dröm 2: (natten mellan 25-26 mars) drömmer att pojkvännen är otrogen, denna gång med sitt ex (som han heller inte har någon kontakt med, vad jag vet). Denna gång hittar jag dem i sängen med varandra. Dröm 3: (morgonen den 26 mars) drömmer att jag och min kille ska till ett köpcentrum och jag är samtidigt barnvakt åt en otroligt vacker liten flicka (ca 2-3 år) som jag inte kan minnas att jag någonsin sett förut, varken på bild eller i verkligheten.. Jag GLÖMMER denna flicka på köpcentret och inser mitt misstag efter FLERA DAGAR (!!!!) och då åker jag och pojkvännen och hämtar flickan som är kvar där jag glömt henne.. Vad är det här för drömmar? Vad betyder dem? Vem är flickan?

ikna
0

Dröm 1 och 2 kan symbolisera att du på något sätt inte är ärlig mot dig själv.

Dröm 3 verkar stå för ditt inre barn som du har glömt bort, men som du kan hitta igen, du har kvar den sidan inom dig.

Chumagia
0

Tack för svaret :)

-Eternity-
0

Drömmar om barn kan också handla om nya idéer och nya möjligheter. En teori är att barnet kan ha handlat om något du velat göra under en längre period, men skjutit upp det, eller rent av glömt bort det, tills nu, eller något liknande. Men eftersom din kille även är inblandad i drömmen kan det handla om något mellan er som återkommer.

Chumagia
0

Barnet satt och lekte…. Jag tycker mycket om att rita, vilket barn också brukar göra (vissa iallafall).. Har inte riktigt haft tid för att rita och så på sistone, kanske handlar om det? :)

Glaciären
0

Jag har tanken att alla tre drömmarna handlar om bli bortglömd. Du är rädd att din pojkvän (eller far?) ska glömma bort dig. Den lilla flicka dvs du blir ihågkommen i dista sekvensen. Glöm inte bort dig själv!

vildrot
0

Ja ,glöm inte bort dig själv och det lilla barnet i dig. våra rädslor i att bli bort glömda kan ofta härstamma från vår barndom ?

ikna
0

#4 Javisst, det är väl bara att börja rita 😃 I skapandets värld kommer mycket nytt fram! Och det verkar också vara ett utmärkt sätt att inte glömma bort dig själv!

Chumagia
0

Det ni skriver känns logiskt, så jag gärna pustar bort mina egna tankar och känslor och tänker på andra istället, men jag får helt enkelt börja tänka på mig själv lite mer :)

vildrot
0

Ett bra beslut,tror jag!