Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2979 ggr
BlackSpiritWolf
2013-03-20 09:06
0

Vargar

Drömde inatt / imorse att jag gick på en gångväg med min cykel. Det var typ en skog på vänster sida om den och när jag tittade ditåt så såg jag först en varg som hade rödbrun ragg. Den bara stod där utan att bry sej om mej. Sen såg jag en till som var typ svartspräcklig i ansiktet och på bröstkorgen. Sen såg jag fler allt eftersom jag fortsatte gå längs gångvägen. När skogen tog slut vände jag blicken framåt och då kom det en varg springande mot mej. Jag lyfte upp cykelns framdel som skygg "ifall det skulle hända nåt". Då bet vargen i framdäcket, släppte och gick sin väg. Jag satte mej sen på cykeln, följde vägen fram, vände vid ett hus och cyklade tillbaka samma väg.

Därefter hoppade drömmen framåt i tiden. Det var kväll. Jag och en grupp vuxna (typ forskargrupp) var ute och letade efter vargarna. Vi stod vid en slänt och nedanför den (den var typ 10-15 meter hög) sprang några av vargarna jag hade sett tidigare. En av vargarna blev ensam kvar nedanför slänten medan dom andra tog sig upp och runt oss på nåt sätt. En av gubbarna sa: "Nu är hon ensam där nere och dom andra är där borta" och pekade bakom oss. Jag ville ta kort på tiken (vi trodde det var en tik) och lade mej ner på magen för att inte trilla ner från slänten. Då fräste och skrek nåt under mej. En grävling fräste vilt och då ville jag ta kort på den istället. Sen såg jag, i en håla ovanför den där grävlingen var, låg en grävling tillsammans med en skunk. Jag backade fort uppför slänten och sen vaknade jag.

Vad betyder detta?

BlackSpiritWolf
2013-03-21 11:09
0

Ingen?

ikna
2013-03-21 13:37
0

Vad betyder en varg för dig?

Att du går med din cykel kan stå för att du är ensam.

Skogen kan symbolisera ditt undermedvetna.

Vad är en grävling och en skunk för dig?

BlackSpiritWolf
2013-03-22 18:35
0

Jag älskar dom. Graciösa, starka, fina, kloka… The list goes on.

Grävlingar är vackra, speciellt dom europeiska. Likaså skunkar. Alla djur är vackra för mej (:

ikna
2013-03-23 08:02
0

Graciös, stark, fin, klok, vacker… = dina sidor/egenskaper 👍

En fin bekräftelsedröm!

vildrot
2013-04-11 12:43
0

din dröm väljer ut olika djur,jag tror det kunde vara intressant att tänka vilka olika egenskaper de har och som finns hos dig.