Möss
Inatt drömde jag att vi var tvunga att flytta för att vi hade försört miljön så mycket där vi bodde så vi kunde inte bo kvar! Det började bli istid pågrund av all miljöförstöring!
Jag räknade upp det jag skulle ta med mig, bara det viktigaste skulle jag ta med mig! När vi skulle lämna vårt hem så kom jag på att jag glömde att ta med mig mössen. Men eftersom att vi redan hade åkt så kunde jag inte hämta dom, jag blev frustrerad. Så när vi hade flyttat till ett nytt ställe(kan tillägga att det inte bara var min familj som flyttade utan det var liksom ett helt samhälle typ) så var jag tvungen att gå tillbaka för att hämta dom. Det var riskfyllt att gå tillbaka då det var en massa varelser(typ spöken tror jag) som hade tagit över vårt hem för att det var istid.
Min kompis hängde med och vi gick när det var mörkt. Plötsligt kom en man fram och typ pratade med oss. Han bodde i huset där vi precis gick förbi. Han tog min kompis och typ försökte våldta henne. Jag vågade inte göra något för jag var rädd för att han skulle röra vid mig. Men när han var på sin verandra så tog jag ett spö, sprang dit och tänkte precis slå honom när hans fru kom och smällde till honom och gav honom en utskällning. Jag och min kompis sprang iväg. Hans fru bad om ursäkt för hans beteende. Vi gick vidare och nu var vi framme vid mitt hus, som förövrigt var min skola! Vi gick in, det var släckt och lite mörkt och det var typ en massa "människor" som stod lite här och där. Alla var svarta och dom bara stod där och kollade ner i marken. Jag var nu själv och min kompis hade antagligen stannat utanför. Dom som stod där kändes helt döda men endå som att dom iaktog mig! Jag gick lite sakta och tyst för att inte dra till mig uppmärksamhet.
Jag kom till skolsysterns väntrum och där skolsystern har sitt rum var mitt rum. Nu var min kompis där och vi satt båda på varsin stol. En kvinna kom in, såg ut som en städerska. Hon värkade inte bry sig om att vi var där men jag har för mig att hon sa något som jag inte kommer ihåg. Jag gick in i mitt rum och där var mössen. Men jag tog alldrig dom. För någon typ pratade till mig via högtalare eller något! Det var typ "ledaren" över allt som hade hänt. Jag blev lite rädd och jag kunde inte gå samma väg tillbaka ut så jag hoppade ut genom fönstret och kom ut på taket men det var för långt ner så jag vågade inte hoppa. Men på något sätt kom jag ner.
Resten av drömmen kommer jag inte ihåg :c
Många rädslor i din dröm---men du hittade dina möss och kom ner!!