Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettmardrömmar
Läst 1684 ggr
stinabest
0

Läskig mardröm - kan den betyda något?

Okej, detta drömde jag för några timmar sedan:

Jag drömde att det var en man och en kvinna som tittade på ett foto. På fotot stod det en pojke och en skäggig man, mitt i mot varandra. I mellan dom stod en flicka (som liknade den läskiga tjejen i The Ring för övrigt) och stirrade på pojken. Men pojken ler ändå. Mannen som tittade på fotot sa: "Pojken vet inte att flickan står där, han ser bara mannen mitt i mot".

Sedan när mannen och kvinnan skulle sova sa plötsligt kvinnan: "Jag måste upp".
"Varför?", sa mannen.
"Jag måste upp!", sa kvinnan igen.
"Nej, vi får inte!", sa mannen. "Tänk på flickan!"
"Jag måste upp", upprepade kvinnan ennu en gång. 
Plötsligt ramlade mannen ur sängen, och just då befann sig JAG i mitt rum i min säng.
Framför mig i ett hörn av mitt rum står flickan och ser på mig. 
Jag får panik och börjar sparka och skrika samtidigt som hon kommer närmare genom att typ, teleportera sig. Hon tar inga riktiga steg, det är liksom bara POFF närmare, POFF närmare. I alla fall får jag inte in några sparkar eftersom jag INTE KAN sparka henne, hon är liksom inte "av kött och blod". Just då som hon nästan är så nära så vi är ansikte mot ansikte vaknar jag.

Kan den här drömmen betyda något särskilt? Den var i alla fall grymt läskig och jag skakade nästan när jag vaknade. Är fortfarande skakis och det känns som om jag ser henne i varje hörn. Så därför var jag bara lite nyfiken på vad den skulle kunna betyda!

ikna
0

Mannen och kvinnan = dina olika sidor. Flickan = ditt inre barn. Pojken och den skäggige mannen = dina manliga sidor. Flickan står emellan = ditt inre barn står emellan/i vägen. Pojken vet inte att flickan står där = din yngre manliga sida ser inte ditt inre barn. Flickan står i ditt rum och du får panik = du får panik när ditt inre barn visar sig. Du kan inte sparka henne = du kan inte utplåna ditt inre barn. Hon är liksom inte av kött och blod = ditt inre barn är ju du.

Kan min tolkning stämma?

vildrot
0

Vårt inre barn behöver tröst och skydd---ofta tycker vi inte om när vårt inre barn visar sig. Vi vill ju vara kapabla och lnte visa det känsliga i rädsla att då bli kränkta och kanske förlöjligade.

vresrosen92
0

Jag tänker att det kanske är något som "hotar" dig i verkliga livet, men som inte är så uppenbart. Alltså typ,, ett dolt hot som du omedvetet blir skrämd av och att drömmen kanske säger åt sig att observera detta hotet och bli medveten om det..?

Don´t worry, Be happy!

vildrot
1

eller något du själv gör som ej är så bra för dig!!