Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2085 ggr
Wanzel
2013-04-14 22:19
0

Nästan otrohet?

Drömde något ytterst konstigt inatt!

Jag dansade med min kompis/f.d kompis (komplicerad situation just nu) pojkvän. När vi hade dansat en stund så var vi jättenära på att kyssas. Under tiden våra ansikten närmade sig varandra så tänkte jag samtidigt på min pojkvän. När våra läppar bara var millimeter ifrån varandra så vände jag bort och insåg att jag inte kunde göra det, för att jag inte kunde sluta tänka på min egen pojkvän.
Sedan var drömmen slut och jag vaknade.

Några tips på vad det kan betyda? 🙂
Fick extremt dåligt samvete när jag vaknade, då det hela kändes verkligt och jättefel..

ikna
2013-04-15 07:27
0

Människor i drömmar symboliserar ofta olika sidor/egenskaper hos drömmaren.

Att kyssas kan stå för att förenas med just den sidan.

Att vara otrogen kan symbolisera att man inte är sann mot sig själv.

Wanzel
2013-04-15 08:22
0

Åh okej. De två senare punkterna kan jag ju förstå ganska lätt.
Första punkten blir lite besvärligare, då jag egentligen inte känner honom så bra, haha.

Men tack för hjälpen 🙂

ikna
2013-04-15 12:28
0

Du är ju drömmaren, så sidor/egenskaperna jag menar är alltså dina.

De människor du drömmer om, symboliserar dina egna sidor/egenskaper.

Wanzel
2013-04-15 14:35
0

Åh jaha! Då förstår jag :)

vresrosen92
2013-04-15 19:18
0

Jag tänker såhär att du kanske har "behov" som inte riktigt tillfredsställs, alltså att du kanske omedvetet inte är helt nöjd med ditt förhållande, men att du inser att det är värt det, för din pojkvän betyder för mycket för att du bara ska ta den enkla utvägen. typ? :)

Don´t worry, Be happy!

Wanzel
2013-04-15 19:24
1

#5 Spännande sätt att se det på!
Kan inte komma på någonting som jag "saknar" eller inte är nöjd med. Skulle väl vara att vi inte alltid pratar så mycket, som jag skulle vilja när jag mår som jag gör. Men det beror ju på att det är jag som drar mig tillbaka, och ingenting som han gör "fel". Var speciellt så under förra veckan, och vi sågs inte på 4 dagar (mycket för oss, då vi går på samma skola) och pratade ytterst lite.

Men ja, om det är något omedvetet så tar det ju lite längre tid att lista ut vad det kan vara 😉