Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2167 ggr
ViaStella
0

Ett stor svart katt

Imorse drömde jag en annorlunda dröm än vad jag brukar. (Brukar inte drömma så ofta heller) vet inte varför drömmen berörde mig så mycket men jag har inte kunnat släppa den på hel dagen. Någon som kanske kan hjälpa mig tyda vad den kan betyda? Första delen av drömmen - Jag är en flicka runt 8-9 år med svart lockigt hår som gör fel hela tiden (kommer inte ihåg på vad) och får skäll av mina föräldrar. En del av drömmen balanserar jag en trave porslin ner för en trappa och tappar flera saker för att det är för många. På övervåningen i huset jag är är det ett stort kattdjur som sitter utanför fönstret och kollar in. Den ser snäll ut när jag (/barnet) går fram till den men blir "elak" när jag är nära. En känsla är att det inte riktigt är en vanlig katt för den är för stor och det känns som den vill säga något. Andra delen av drömmen - Samma barn (/jag) och en till flicka är i en skog, det är sommar då. Vi hittar en slags inhängande och när jag kommer längre in kommer en stort kattdjur och jagar oss. Jag vet inte om det är samma katt som innan men den här pratar med mig (inte genom ord men jag förstår på något vis i drömmen) den biter mig i högra handen upprepade gånger allteftersom jag försöker springa ifrån.

ViaStella
0

Det har blivit vinter när vi hittat inhängnaden.

vildrot
0

Från åttaårsåldern tycks ditt inre ha kvar. en bild av att du blir nedgjord

Katten är någon del av dig,den är arg ---undrsök om det känns som en OK-tanke: Den blter så småningom din högra hand---för de flesta av oss är höger hand den viktigaste när vi skall styra och ställa omkring vårt liv!