Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1525 ggr
Anna4077
0

dröm om döda farföräldrar

Jag vaknade nyss av en ganska rörig dröm. Drömde om något annat och konstig dröm. Plötsligt är jag hos min farmor och farfar som går gått bort. Farmor va med men mer i bakgrunden. Farfar är klädd i en grå kostym och säger 'äntligen är finkläder inte obekväma och denna behöver jag aldrig ta av mig' jag fick känslan av att det var kostymen han hade när han gifte sig med farmor. Sen gav han mig en liten ask med choklad och sa att den var från farmor. Min lillebror fick också en ask med choklad som var större än min och den var tom. Han hade redan ätit sin choklad. Precis innan jag vaknade sa farfar att dom har det bra. När jag vaknade hade jag en stark känsla att jag behövde ringa min lillebror och kolla så att allt var bra. Ända sen min farfar gick bort kändes han väldigt närvarande. Nästan påtagligt närvarande i början. Nu är det lite mindre påtagligt och inte hela tiden utan bara någon eller några stunder per dag. Varje gång jag mår dåligt känns det som han är där. Vi var väldigt nära när han levde. Bland de sista han sa till mig var att jag föddes försent och han för tidigt och därför kunde vi inte leva tillsammans. Vad tror ni om detta? Va farmor och farfar hos mig? Har haft liknande drömmar men då har dom inte sagt något utan bara varit där och "hälsat på"

Anna och taxen Max

findusfelix
1

Är övertygad om att det var ett "besök" från din farfar. De som har gått över besöker ju oss ofta i drömmarna då vi är mer mottagliga då:-)

Var tacksam för att han hälsar på🙂

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

Anna4077
0

Det är jag :) Tack :)

Anna och taxen Max