Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettmardrömmar
Läst 1203 ggr
Loxy
2013-04-25 22:18
0

Mardröm

Drömmer inte mardrömmar så ofta men detta är något som upprepas när jag väl drömmer något otäckt. Ofta är jag jagad eller befinner mig i en panik-situation och ska då ringa någon för att få hjälp. Men när jag försöker trycka in numret så blir det fel gång på gång. Trycker in fel siffror. Oftast hinner jag aldrig ringa för ens det händer något. Någon som också har sådana drömmar eller vet vad det kan betyda?

ikna
2013-04-26 07:07
0

Det kan symbolisera att du jagar/pressar dig själv. Har du stora krav på dig själv?

Att inte lyckas hämta hjälp kan symbolisera att hjälpen finns inte "där ute", utan inom dig. Du har alla svar inom dig och du behöver egentligen ingen hjälp.

vresrosen92
2013-04-26 11:50
1

Ja, att vara jagad och få panik, brukar ofta visa att du har det stressigt i det vakna livet. Kanske du pressar dig själv väldigt mycket eller har mycket som måste göras och därav känner stress.

Att du i drömmen söker efter hjälp men inte kan få den, kanske symboliserar att du inte riktigt ska ta dig ur situationen på egen hand. Mitt råd är att fundera lite över din nuvarande situation i livet och komma ihåg att andas, för saker och ting kommer lösa sig!

Don´t worry, Be happy!

vildrot
2013-04-26 13:08
0

Det kan också vara en förändring i ditt psyke som inte är så lätt att acceptera--är det viktigt, kommer  andra drömmar att mata på för att hjälpa dig förstå!

Loxy
2013-04-26 17:24
0

Alla svar fick mig att börja tänka. Det verkar stämma bra med mitt liv just nu. Tack så mycket!