Stökigt rum
Jag drömmer ofta att folk kommer hem till mig oanmälda och att mitt rum alltid är stökigt. Oftast så är det så att när jag kommer hem så står personen(det är alltid olika personer) i mitt rum och jag skäms alltid över mitt ostädade rum. Jag menar inte att det kanske är lite kläder på golvet utan det är fullt med pizzakartonger(jag äter aldrig pizza) och chipspåsar(inget jag heller äter) kläder och en massa damm och disk över hela golvet.
Till saken hör att mitt rum är inte stökigt egentligen utan det är bara i drömmen. Jag bor inneboende och det är alltså det här rummet som jag drömmer om.
Det jag undrar är nu vad det kan betyda, jag har drömt detta till och från det senaste året men den här veckan har jag drömt det säkert tre nätter.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Drömmen kanske vill vis att ditt inre mentala liv just nu behöver stagas upp!!
Vilka är personerna som kommer "oanmälda"? Några du känner eller okända..? Känner du kanske att du visar upp en annan sida för dina bekanta än den du verkligen är?
Jag hade en liknande dröm här om natten men jag stod o tittade på när en tjej o en kille tvättade fönster - helt galet gjorde dom det förstås! Jag tänkte i drömmen: men herre gud, hur tvättar hon?( Hon svepte med trasan över tre st rutor samtidigt.) Ändå ville jag inte säga nånting, tyckte liksom att jag inte skulle lägga mig i..
Jag fick förklaringen att kanske drömmen ville berätta för mig att jag skulle städa mitt inre på ett annat sätt, än på det sätt jag för tillfället gör. Att tillvägagångssättet inte är särskilt smart och att jag bör ta en ruta i taget, inte alla på en gång. Fönster inom feng shui t ex, representerar "husets själ", så varför inte min egen själ..?🤔
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Det kan vara allt ifrån min syster till en klasskompis eller personer jag inte har kontakt med än. Än då länge har det inte varit några okända människor.
Det kan mycket väl vara som ni båda skriver, har haft det lite tufft ett tag och skulle behöva "städa" själen.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Härligt att bitarna faller på plats!🙂
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ditt rum symboliserar dig själv, och stöket kan representera att du har det lite stökigt i ditt liv nu och folket som kommer kanske betyder att du känner dig orolig för att du inte vill visa att du har det lite stökigt inom dig själv? Eller så kanske det betyder att du måste släppa loss lite mera? Hmm
☮ and ❤ among each other ✿
Hehe jo det var ju det jag misstänkte, men då stämmer det andra in på dig med tror jag, att du måste försöka släppa vissa saker, sätt inte för stor press på dig. Livet ska vara kul :)
☮ and ❤ among each other ✿