Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettmardrömmar
Läst 1778 ggr
Pennybus
0

Svara snabbt!! Mardrömmar!

Min vän har allvarliga mardrömmar, och jag vet inte vad jag ska göra för att han ska sova lugnt, de är såpass allvarliga att han vaknar gråtandes i panik och har ibland skrikit, och denna drömmen återkommer. "All möjlig skit.. Smärta, blod, död, ensamhet och vilsenhet.. Ofta så är jag ensam i ett isolerningsrum, ett vitt.. Har känslan av att någon dött precis, hängandes över mig.. Ensamheten plågar mig.. Sen börjar det rinna blod i massor längs väggarna, och för varje sekund som går, uppstår det djupa ärr i armarna, benen, fötter, allt där du skär dig.. Och när du försöker ta dig till dörren, så hör du hur någon låser den framför dig, och alla sår bara bränner sönder.. Du vaknar först när du dör.." Vågar inte sova jag heller nu, men någon som kan tyda drömmen? Gärna så snabbt som möjligt!

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

ikna
0

Under tider när man utvecklas mycket, kan man ha hemska drömmar. Det är ett sätt att bearbeta händelser, när man drömmer.

Jag vet inte hur gammal du eller din vän är och jag känner ju inte er, men jag kan se vissa symboler i det du beskriver:

Blod brukar symbolisera nytt liv/inre utveckling. Död symboliserar en sida man inte längre behöver. Isoleringsrummet och ensamhetskänslan kan stå för att man är just ensam. Djupa ärr kan symbolisera att "livet sätter sina spår". En låst dörr kan betyda att man själv låser vissa vägar i livet.

Att själv dö i drömmen, kan symbolisera att man först måste komma till botten, innan man kan resa sig och gå vidare.

Hoppas att sömnen blev god, trots känslorna som drömmen väckte!

Pennybus
0

#1 Tack! Han har varit med om ett par rejält tuffa saker, han är 16 iår, och jag skickade detta till honom, tack för alla hjälp! :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"