Bekymrad ..
Hej.
Jag har under senaste tiden haft väldigt traumatiska drömmar. Alltså riktigt hemska och otäcka.
Jag vaknar upp mitt i natten och är jättesvettig och helt lam i kroppen och förstår inte vart jag är.
Ofta kommer jag inte ihåg dom dagen efter, men precis när jag vaknar är det precis som att det har hänt på riktigt.
Hur ska jag bli av med detta?
Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken.
Du är värd att njuta och må bra <3
Sådana här drömmar kan man ha om man har det lite tufft omkring sig…
Du kan prova att lägga papper och penna bredvid sängen och skriva ner om du kommer ihåg något ur drömmen direkt när du vaknar (ofta minns man något så där direkt, men det försvinner så fort man vaknar till riktigt). Eller så skriver du bara ner känslan.
Du kan också, just innan du somnar, be om att få komma ihåg drömmen.
Ja, prova att skriva ner drömmarna så fort du vaknat av dem, på natten. Vad de kan betyda? Du kanske oroar dig mycket inför något, eller har mycket som händer i ditt liv just nu etc/har gått igenom tuffa saker.
Drömmarna är ju ens undermedvetnas sätt att bla. bearbeta saker, och innan sakerna är helt bearbetade kanske drömmarna inte försvinner.. Du kan också prova att be om att drömmarna inte är lika hemska utan istället, mer konkret, visar det du behöver få veta.
Don´t worry, Be happy!
Tack för svar :)
Två nätter har drömmarna hållt sig borta, vi får se om de kanske låter mig vara en stund nu :P
Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken.
Du är värd att njuta och må bra <3