Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1702 ggr
FaileD
2013-05-21 13:36
0

Körde bil

Jag drömmde i natt at jag var ensam hemma. Fick för mig att jag skulle köra en av våra bilar, el kanske en som vi har haft, minns inte vilken.

De gick bra och men hade inte riktigt kontroll över den men använde handbromsen istället för vanliga bromsen och kände att den va lite för tung för de gick fortare än vad jag ville. Men att jag klarade åka/köra längst ner och hamnade längst ner på vår väg mitt emot som är relativt brant. 

Träffade en människa med 2 hundar som va lösa och plockade grejer eller något. Och hindrade mig att köra hem bilen igen. Då jag inte har körkort men jag skulle kunna ha haft körkort. 

Gick hem men de klippte drömmen bort. Hade ångest och undra hur jag ska säga de till min föräldrar när de kommer hem. 

Tillslut så kommer de hem och jag sa till pappa om jag kunde säga en sak utan att han blir arg. Jag berättade om bilen och till min förvåning så blev han inte arg bara vanligt kanske suckade eller typ den känslan. 

Jag kände mig lättad att få hem bilen utan att jag kör den (uppförsbacke hem) och att pappa inte blev arg för jag hade kört den. 

Mamma pratade om att jag skulle få en häst, min dröm men som aldrig skulle gå, Pappa tror inte de skulle gå.

PS! Jag skulle aldrig få för mig att köra bil nu när jag inte har ett körkort

ikna
2013-05-21 22:54
0

Att köra bil kan symbolisera att du styr ditt liv själv.

FaileD
2013-05-21 23:40
0

Vad menas då att ja inte riktigt hade kontroll över bilen?

ikna
2013-05-22 08:26
0

Att du inte riktigt har kontroll på ditt styrande/ditt liv.