Drömmer om brand 3 ggr samma natt!
Var med om något besynnerligt i natt, jag drömde om att det brann tror att det var i ett hus och jag vaknade av att jag kände brandrök. Paniken stiger naturligtvis och jag trodde först att jag hade drömt om eld för att jag känt brandlukt! Jag kastar mig upp och spanar ut på gårdsplanen så att inte stallet står i lågor och går sedan runt sniffandes men hittar och känner ingen brandrök. Går och lägger mig igen och somnar om. Drömmer dock ÄNNU EN GÅNG om brand, denna gången minns jag att det brann i ett fönster på andra våningen och jag tar med mig en brandsläckare och springer fram för att släcka. Tror bestämt att jag lyckades släcka branden och jag fick beröm av personen som var med mig! Kände även brandrök ytterligare en gång så jag kan ju lugnt påstå att jag har haft en jobbig natt.-( Vad står detta för?
Jag har en stark inneboende rädsla för eld, nja inte vanlig eld för det älskar jag men jag är rädd för att det ska ta eld i tex hus eller stall, absolut inte så jag går och tänker på det men jag har respekt för elden!
Ge av dig själv det du vill ha av andra!
Eld kan symbolisera känslor. Att du känner brandrök kan då stå för att du kan ana vad det är för känslor, men kanske inte riktigt blir klok på dig själv. Ibland är ju känslor lite svåra att förstå sig på…
Eftersom du har en inneboende rädsla för eld, så kan det stå för en känsla som du är lite rädd för…
Eld kan förstöra ,men även värma oss--tänk efter vad i elden du är rädd för i realiteten och se om det kan ge dig ledtrådar till drömmen.