Drömtydelse någon?
Hej! För några nätter sedan hade jag en väldigt underlig dröm.
Det var så att jag bar en stor spegel som hade gått sönder, men den var inte vass eller något. Men när jag väl bar upp den så skar den mot mina handleder och det började blöda fruktansvärt mycket. Jag satte ned den igen men när jag kollade på spegeln så såg jag fortfarande inget vasst eller vassa kanter. Jag bar upp den igen men skar mig ännu en gång. Nu hade jag skurit upp hela handlederna men jag fattade ingenting och blev kvar där ståendes, rädd och chockad.
Någon som vet om detta betyder något eller om detta bara var helt random? Jag vet bara att jag har vart väldigt orolig på senaste och blivit smått sårad ett flertal gånger under dessa veckor.
Blod brukar symbolisera nytt liv/inre utveckling
Och att du skär dig, trots att det inte finns något vasst, kan symbolisera att du blivit sårad i "riktiga" livet utan att alls ha det på känn. "didn´t see that one coming"
Don´t worry, Be happy!
Spegeln är ju central i din dröm och kan visa delar av din identitet! Går det att koppla ihop med det som du nämner som har sårat dig?
Vildrot
#3 Jo men det kan nog stämma. Min pappa har sårat mig väldigt mycket och nu senaste veckan bröt vi kontakten helt. Jag är fortfarande väldigt ledsen och arg p.g.a det han har gjort, och jag antar att han har ganska stor betydelse vad gäller min identitet?
Tack för alla svar!!