Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1810 ggr
Illusion
0

Skumma drömmar

Hej alla! jag hoppas alla mår bra :) Jag har haft lite skumma drömmar på senaste tiden.. Tänkte om ni kanske kunde hjälpa mig att tolka dom?

Drömmen jag hade i natt var helt sjuk. Näst intill en mardröm. Jag var i stan med mina kompisar som vanligt och drack på stationen, Sen när jag tänkte åka hem så gick jag förbi ett stort våningshus. Jag såg att det rykte från det, grå rök och undrade vad det var. Då kom en stor brandman (tror jag han var) och gav lilla mig en stor sån där vattenspruta, helt plötsligt skulle jag släcka värsta branden! Så jag sprutade mot lägenheten jag såg brinna och dom skrek och vinkade åt mig (HJÄLP!) jag fick elden att slockna, men sen hörde jag det värsta ljudet jag någonsin har hört, Det var som att en atombomb sprängdes och allt blev grått av aska, jag såg ingenting och min hörsel försvann iom att atombomben(?) sprängdes.. Jag hörde bara mig själv tänka FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN nu blev jag döv!!!! och så vaknade jag.. Läskigt!

Drömmen jag hade igår var minst lika skum.. det började med att jag låg på sängen som vanligt och surfade på mobilen, Sen hörde jag en bil köra så jag tittade upp, och poff så var det en röd äldre bil model..kanske en bmw..eller mersa. Men det var en spök bil så den hade kört igenom väggarna men jag såg den lika tydligt som allt annat i rummet. Så jag blev lite rädd och sprang in till mamma och sa att en spökbil kör runt i huset. Men hon sa att jag bara inbillade mig så jag gick och la mig på sängen igen..då hör jag ett jätte vrål från en tiger! så jag tittar åt sidan och vad ser jag om inte en stor jävla tiger som hoppar upp i min säng! jag blir förskräckt och springer ut i köket, där väntar ett lejon, en puma och en schimpans på mig, jag blir livrädd…då kommer min kompis helt plötsligt och säger åt min att inte vara rädd, dom är alla döda. Men grejen är den att i verkliga livet så lever han. Och helt plötsligt sitter han i en rullstol och blir jätte liten och ramlar ut från fönstret. Jag hjälper han upp och frågar om hans krämpor är borta nu när han är död, och ja det är dom säger han. Men i riktiga livet så sitter han ju inte i rullstol heller? Iaf sen är rullstolen borta och han är normal lång igen och vill bjuda mig på cannabis, han drar upp en fet hasch bit ur fickan som min mor ser och hon blir helt förskräckt, men jag säger åt henne som jag brukar säga, att cannabis är inget farligt och han och jag går ut och röker..sen minns jag inte mer. 

Ja jag är inne i en knepig period just nu..jag brukar aldrig drömma så knepiga drömmar, bara ibland. Skulle vara kul om vi kom på tillsammans vad dom betyder. Om ni vill :)

☮ and ❤ among each other ✿

[Yllhilda]
0

Din första dröm var ju grymt läcker! Känner du att du på senaste fått ansvar 'kastat' över dig? 

Ibland när man drömmer livligare än vanligt då kan det bero på att vardagen kanske känns lite för tråkig, så då lever man ut saker när man drömmer istället.

Cahira
0

Det där låter lika knas som mina drömmar! 🤪 Kanske ska man tolka mer hur du kände i drömmen snarare än sakerna som hände? *gissa*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.