Flygdrömmar
Hej!
Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att tyda mina drömmar. Jag drömmer ofta väldigt konstigt och om saker som sällan skulle kunna inträffa i verkligheten. Vad beror det på?
Till frågan,
Jag har många gånger drömt att jag flyger. Känslan är väldigt befriande, jag har liksom kunnat hoppa upp i luften och kunnat "simma fram". Andra gånger har jag blivit jagad och flugit iväg. När jag flyger är det, som jag nämnde tidigare, väldigt befriande. Det känns verkligen verkligt och härligt.
Den senaste flygdrömmen som jag hade handlade om att jag och en kompis var spökjägare och skulle få över spöken till andra sidan, vi besökte en skola där vi mötte en flicka (spöke) som vi sedan försökte ta kontakt med och hjälpa. Under processen fick vi möta hennes föräldrar som var vid liv, de hade alltså misshandlat henne och tagit hennes liv om jag minns rätt. De ville tydligen inte att vi skulle få över flickan till himmeln - hon hade fastnat mellan två världar. Föräldrarna jagade mig (då de förmodligen också ville ta mitt liv, så att jag inte kunde hjälpa henne till andra sidan). När de jagade mig så kunde jag plötsligt flyga iväg, och tillslut hjälpte vi flickan. Flygningen var alltså min räddning.
Vad betyder drömmen?
Tack för att du ville ta dig tid att läsa!
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
När man drömmer om att man kan flyga, brukar det symbolisera att man "står på egna ben"/att man är "flygfärdig".